KAŻDY KROK JAKI PODEJMUJEMY MA WPŁYW NA NASZE ŚRODOWISKO
Kiedy to w 2003 roku zaczęliśmy naszą przygodę z produkcją butów, już wtedy byliśmy zupełnie inną firmą. Od zawsze wierzyliśmy, że jako osoby odpowiedzialne za produkcję obuwia, możemy również różnić się od innych pod względem ich samego wykonania.
Kierując się naszymi wartościami, przełomowymi trendami i po prostu trzymając się od z dala od przyjętych schematów byliśmy w stanie wytyczać nowe szlaki w projektowaniu obuwia - ale także w propagowaniu ochrony środowiska i praktykach produkcyjnych.
Jest jedno zdanie, które podsumowuje nasze podejście i podróż, jaką odbyliśmy przez cały ten czas: ŚWIADOMIE STWORZONE: Chodzi o obsesyjną świadomość naszego wpływu na planetę, a w rezultacie świadomość każdego naszego wyboru.
Odbyliśmy „podróż detoksykacyjną”, aby wyeliminować wszystko, co nie powinno znaleźć się zarówno w butach, które produkujemy, jak i na naszej planecie. Wybierając materiały, które sprzyjają zrównoważonemu rozwojowi, które nie zakłócają naturalnego porządku i nie wywierają szkodliwego wpływu na środowisko. Cieszymy się, że możemy podzielić się kilkoma z naszych kluczowych etapów detoksykacji.
WYELIMINOWANIE SZKODLIWYCH ZWIĄZKÓW PFC W CELU OCHRONY ŚRODOWISKA
Pomimo tego, że produkty w których zostały użyte związki PFC świetnie radzą sobie z wodą, to niestety mają również szkodliwy wpływ na nasze środowisko, tworząc efekt cieplarniany. Szeroko się rozprzestrzeniają i bardzo powoli rozkładają w przyrodzie. Nasza bezpieczna alternatywa równie dobrze radzi sobie z wodą, ale nie pozostawia za sobą szkody dla życia na naszej planecie. Dziś jesteśmy w ponad 95% wolni od toksycznych związków PFC i kontynuujemy naszą drogę do osiągnięcia 100%.
„Spędziliśmy trzy lata pracując nad tym, aby wprowadzić te zmiany w życie. Większość marek obuwia wyznaczyła sobie rok 2020 na pozbycie się związków PFC w swoich produktach. KEEN zrealizował 70% celu już w 2016 r. i osiągnął go do 2019 r. Do tej pory wyeliminowaliśmy ponad 150 ton fluorowanych chemikaliów przed uwolnieniem do środowiska”, mówi Smalling Luo, kierownik ds. łańcucha dostaw KEEN.
WKŁADKI WYKONANE BEZ UŻYCIA PESTYCYDÓW DLA ZACHOWANIA ZDROWEGO EKOSYSTEMU
Pestycydy zabijają bakterie, ale trzeba mieć świadomość tego, że zabijają również pszczoły. Stosując naturalną alternatywę w celu uniknięcia nieprzyjemnych zapachów, wyeliminowaliśmy 7 ton niezwykle niebezpiecznych chemikaliów, które każdego roku przedostawały się do środowiska. Wszystkie wkładki w obuwiu marki KEEN są nasączone ekologicznymi probiotykami, a nie pestycydami (to dobra wiadomość zarówno dla środowiska, jak i dla Twoich stóp).
„Wszystkie wkładki wchodzą w reakcję z naszą skórą, dlatego jestem szczególnie podekscytowana faktem, że w naszych produktach stosujemy tylko i wyłącznie zrównoważone, przyjazne środowisku, ale również niezwykle funkcjonalne wkładki, nie zawierające szkodliwych chemikaliów. Te pozornie małe kroki, które podejmujemy mają szczególnie ważne znaczenie jeśli wybiegniemy nieco dalej w przyszłość”, mówi Dana Strand, starszy, globalny kierownik linii produktów KEEN.
SKÓRA POZYSKIWANA Z CERTYFIKOWANYCH GARBARNI, ABY NIE ZANIECZYSZCZAĆ WODY
Garbowanie skóry jest procesem negatywnie wpływającym na środowisko i wymagającym dużych zasobów. W naszych certyfikowanych garbarniach, cały ten proces jest znacznie czystszy dzięki rozwiązaniom, które zmniejszają zużycie chemikaliów i energii oraz eliminują zanieczyszczenie wody. KEEN korzysta wyłącznie ze skóry przyjaznej środowisku, z certyfikatem LWG.
„Skóra z certyfikatem LWG zachęca do poprawy środowiska w branży garbarskiej i oszczędza dużo wody, szczególnie w krajach takich jak Indie, które często borykają się z niedoborem wody w lecie”, mówi Puga Jagannathan, kierownik ds. pozyskiwania i rozwoju KEEN. „Mówimy: „Przyjazna skóra, mniejsze zużycie wody”.
Produkcja butów z założenia wpływa negatywnie na środowisko, co jest sprzeczne nie tylko z naszymi wartościami, ale również z samą „istotą” rzeczy, którą kochamy i cenimy najbardziej: Naturą! W dalszym ciągu dokładamy wszelkich starań, aby tworzyć produkty, które są bardziej zrównoważone, przyjazne środowisku i aby cały ten proces przynosił nam wszystkim więcej korzyści niż szkód.
„Jesteśmy w podróży” - mówi Chris Enlow, starszy dyrektor KEEN Effect, naszego zespołu zajmującego się zrównoważonym rozwojem, rzecznictwem i filantropią. ”Idziesz szlakiem przez 15 km. Dotarcie tam zajmuje trochę czasu. Powinniśmy być naprawdę dumni z tego, co robimy.”
Autor: KEEN