O marce Keen
Markę Keen założono w styczniu 2003 w Kalifornii. Misja Keen zawsze była jasno określona - tworzyć najwyższej jakości produkty, uczciwie, odpowiedzialnie i w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
Zaczęło się od sandałów, rozpoznawanych przez swój hybrydowy design i opatentowany system ochrony palca. Następnie Keen wprowadzał kolejne komfortowe i techniczne buty - trekkingowe, zimowe, casualowe oraz dla dzieci. Marka coraz odważniej wkracza na ulice tworząc z sezonu na sezon coraz szerszą ofertę butów lifestylowych. Poza produkcją obuwia, Keen robi coś jeszcze - dba o środowisko naturalne oraz ludzi w nim się znajdujących.
Zaczęło się od sandałów Newport, rozpoznawanych przez swój hybrydowy design i opatentowany system ochrony palca. Ten unikalny sandał zrewolucjonizował przemysł sandałów sportowych i spowodował rozprzestrzenienie filozofii hybrydowego designu.
Następnie KEEN wprowadził komfortowe i wydajne buty - zarówno do wody, na szlaki, zimowe i użytkowe linie dla kobiet, mężczyzn i dzieci: kolekcję toreb Hybrid, Transport i skarpet Hybrid Socks.
WARTOŚCI JAKIE CENIMY W KEEN
Zależy nam na wdrażaniu naszych wartości w życie.
Od butów, które tworzymy, po działania, które podejmujemy, staramy się inspirować siebie i innych aby każdego dnia robić różnicę nawet małymi krokami.
Tworzymy wysokiej jakości produkty, wspieramy fanów i w każdym innym aspekcie staramy się tworzyć wysokie standardy.
Budujemy zaufanie poprzez nasze podejście do produkcji, nasze działania i tworzone relacje.
Uważamy, że zdrowy tryb życia zaczyna się od produktów, które promują zdrowy styl życia.
Dążymy do ograniczenia naszego wpływu na środowisko, chronimy miejsca, w których spędzamy czas i pomagamy potrzebującym.
Poszukujemy innowacyjnych i pomysłowych sposobów na robienie rzeczy lepiej nie tracąc przy tym okazji na dobrą zabawę.
Obok projektowania i produkcji wysokiej jakości butów KEEN zawsze dbał o środowisko naturalne oraz ludzi w nim się znajdujących. Zainspirowani katastrofą tsunami w Południowo-Wschodniej Azji w 2004 roku, KEEN przekazał swoje środki na reklamę i stworzył Hybrid.Care by wspierać w przyczynach środowiskowych i społecznych. Od tamtej pory Hybrid.Care przekazał ponad 5.5 milionów dolarów na organizacje takie jak: The Conservation Alliance, Big City Mountaineers, Kiva.org, American Whitewater, 88bikes, Waterkeeper Alliance i innych organizacji pozarządowych.
Produkty KEEN są sprzedawane w ponad 5,000 specjalistycznych sklepach obuwniczych, podróżniczych, outdoorowych, liderów sprzedaży towarów sportowych, a także specjalistycznych sieciach handlowych na całym świecie - w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie, Chinach, Korei, Japonii, Australii, Nowej Zelandii i Meksyku
Czy sandał może chronić palce? Odpowiedzią na to pytanie było stworzenie modelu Newport i pojawienie się całkowicie nowej kategorii w branży obuwniczej. Teraz niemalże już ikona, która napędza przygody, łączy społeczności oraz inspituje ludzi na całym świecie bez względu na wiek, płeć, rasę do tego, aby wyjść na świeże powietrze. Newport to sandał, który stał się globalnym symbolem podróży, outdoorowej zabawy, a także innowacyjności wśród obuwia.
W 2004 roku, kiedy potężne wstrząsy na Oceanie Indyjskim wywołały falę tsunami, podwinęliśmy nasze rękawy i przyłączyliśmy się do pomocy. Nasz budżet w postaci 1 miliona dolarów, który mieliśmy przeznaczony na reklamę, w całości został przekazany na niesienie pomocy ofiarom katastrofy. Ten kluczowy moment w naszej historii ukształtował kulturę marki, skupiając się na pomaganiu innym i robieniu właściwych rzeczy.
W 2006 roku przenieśliśmy nasze biura z Alamedy w stanie California do Portland w stanie Oregon. Miasta, które słynie ze swych mostów, rowerów, lasów oraz przemysłu obuwniczego. Portland to miasto, które stanowi perfekcyjne tło dla innowacji oraz wyznaczania nowych dróg. Zlokalizowany w historycznej Pearl District, odrestaurowany pięciokodygnacyjny budynek o powierzchni 5600 m2 w końcu możemy nazwać domem.
Dla firmy, która zaczynała od sandałów chroniących palce, dalszy rozwój w postaci produkcji obuwia dla robotników rzeczywiście wydawał się sensowny. Dlatego w 2009 roku narodził się nowy model Keen Utility Tacoma. Nie jesteśmy co prawda najstarszą firmą, która się w tym specjalizuje, ale na pewno jedną z tych, która niekwestionowanie pracuje najciężej. Zaprojektowane, aby umożliwić pracownikom komfortowe i solidne wykonywanie swojej pracy.
Kto powiedział, że nie jesteśmy w stanie wyprodukować butów w Ameryce? Najwidoczniej wszyscy. Nazywali nas szalonymi marzycielami, ale nie zgadzaliśmy się z tym. Zamiast tego kupiliśmy kilka maszyn i zaczęliśmy produkować buty w naszej własnej fabryce na Swan Island w Portland w stanie Oregon. Nasze buty sygnowane znakiem American Build są tworzone z dumą - dbamy o wyjątkowe dopasowanie, jakość i komfort użytkowania. Tworzone są przy użyciu najwyższej jakości materiałów z całego świata. Mamy nadzieję, że Twoje stopy pozcują tę pasję, dzięki której staramy się wyjść naprzeciw tendencjom w produkcji i innowacji.
Kiedy w 2012 roku KEEN stał się posiadaczem nowej siedziby, wyznaczył sobie 3 główne cele w procesie renowacji pięciokondygnacyjnego budynku o powierzchni blisko 5600 m2. Po pierwsze chcieliśmy przywrócić jego naturalny charakter. Po drugie sprawić, aby budynek utożsamiał się z naszą marką i po trzecie wystosować odważną deklarację środowiskową. To wszystko udało się dzięki wdrożeniu projektu Keen Values. Poprzez powtórne wykorzystanie wszystkich materiałów znajdujących się w budynku, renowacja zakończyła się na zapełnieniu raptem jedno kubła na śmieci, zamiast 20-25, jeśli obralibyśmy normalną drogę. Dzisiaj ludzie, których zatrudniamy, pracują nie tyle w budynku, co w świadectwie naszych wartości, nowych dróg. Zlokalizowany w historycznej Pearl District, odrestaurowany pięciokondygnacyjny budynek o powierzchni 5600 m2 w końcu możemy nazwać domem.
KEENFest stał pod znakiem pretekstu, aby wyjść na zewnątrz w trakcie trwania Outdoor Retailer Tradeshow, który paradoksalnie odbywał się w środku. Ta 4-dniowa impreza stała się dla nas szansą, aby pokazać się wśród sprzedawców, nabywców, projektantów i wszystkich ludzi, którzy nas otaczają. Przyjęliśmy niezliczonych uczestników lubiących aktywność na świeżym powietrzu, gry, jedzenie, muzyke, sztukę oraz zabawę. Każdego roku stawiamy sobie wyzwanie, by być większą i lepszą marką, ale przy tym zawsze jak najbardziej ekologiczną.
Stworzenie Keen Kanteen reprezentuje nasze stanowisko względem zdrowia pracowników, których zatrudniamy. chcemy, aby każdy dzień w ich pracy był zwyczajny oraz aby znalazł się w nim cenny czas na spotkania towarzyskie i przede wszystkim zdrowe i pyszne jedzenie. Nasi kucharze codziennie serwują pyszna dania oparte na świeżych sałatach, świeżo wyciśniętych, orzeźwiających sokach oraz zdrowych przekąskach, do których używamy świeżych, lokalnych składników. Zatrudnianie najlepszych w danej dziedzinie jest dla nas szczególnie ważne.
Nasz zespół ds. innowacji wyznaczył sobie misję, aby przeciwstawić się i zaburzyć status quo panujący w naszej firmie. Stworzone z dwóch sznurówek i podeszwy sandały UNEEK gwarantują jedyny w swoim rodzaju styl i dopasowanie każdemu z osobna. Eliminując punkty, w których występują naprężenia często spotykane w tradycyjnych butach, sandały UNEEK zapewniają neizrwónany komfort i tzw. „open air-style”. Szybko stały się wyjątkowo funkcjonalnym wyborem dla osób udających się na plażę oraz wędrujących między strumieniami rzek. Uwielbiane w świecie mody i zakładane równie często przez artystów i projektantów. Uneek jest czymś w rodzaju wyrażania samego siebie, przy czym pozostaje niesamowicie praktyczny.
W naszym jaskrawożółtym pojeździe 76 GMC RV wyruszyliśmy w podróż, aby chronić miejsca, w których wypoczywamy oraz aby zabezpieczyć 5 niesamowitych krajobrazów sprawiając, aby pozostały niezmienione - na zawsze. Przemierzyliśmy na wskroś Stany Zjednoczone, pokonując ponad 16 000 km, przejeżdżając przez 27 stanów, kolekcjonując 50 000 podpisów i zwołując kilkadziesiąt spotkań na Kapitolu USA. W trakcie akcji Live Monumental świętowaliśmy utworzenie Boulder White Clouds Wilderness, Mojave Trails National Monument oraz Gold Butte National Monument.
KEEN z dumą przenosi cześć swojej produkcji obuwia do Europy. Rozumiemy, ze kupowanie europejskich produktów wysokiej jakości i wspieranie gospodarki europejskiej jest ważne dla wielu naszych fanów. Gromadzimy najlepsze materiały z całego świata i wykonujemy końcowe i najważniejsze etapy montażu tutaj, w Europie. Chociaż nie produkujemy tych produktów w 100 % od zera na miejscu, to wykorzystujemy wszystkie nasze obecne zasoby, aby skupić się na dostarczaniu najbardziej innowacyjnych i wysokiej jakości produktów, jakie możemy.
Premiera najbardziej komfortowego i technicznego sandała na świecie EVOFIT ONE. Zaprojektowany w amerykańskich laboratoriach KEEN model EVOFIT ONE to ewolucja kształtu, dopasowania i funkcjonalności. To sandały o zupełnie nowej konstrukcji. To ogromny postęp w budowaniu butów przewiewnych, komfortowych a jednocześnie stylowych, co jest synonimem wiodącej marki branży outdoorowej takiej jak KEEN. Zdobywca nagrody dla najbardziej komfortowego i technicznego sandała na świecie. Pierwsze miejsce w kategorii sandały na targach OutDoor we Freidrichshafen. Technologia EVOFIT zostaje wykorzystana w kolejnych modelach sygnowanych znakiem EVO.
Celebrujemy 15-lecie marki Keen oraz narodzenia kultowego sandała, który zmienił pojęcie wygodnego podróżowania. 15 lat temu Newport dał początek marce KEEN. Nadał nową jakość letnim wypadom w miejsca bez sufitu, tym bliskim jak i tym dalekim. Świętując nasze urodziny, raz jeszcze przedstawiamy sandała, który połączył pokolenia. Kultowy Newport niezmiennie zachowuje wyjątkowy wygląd, daje stopom bezpieczeństwo i niewyobrażalną wygodę. Poznaj jego zalety i spraw, aby twoje lato było niekończącą się podróżą.
W butach KEEN pojawia się innowacyjny system trzymania pięty - KonnectFit, zapewniający doskonałą stabilność w nieprzewidywalnym terenie. Nowa technologia pozwala utrzymać stopę w "potrzasku", dzięki czemu Twoja każda wędrówka będzie przyjemnością, W sezonie Wosna/Lato 2019 to rozwiązania zostaje wykorzystane w modelach Venture i Citizen EVO.
Jednym z fundamentów filozofii marki Keen jest pomaganie innym i dbanie o otaczający nas świat. Zgodnie ze swoimi przekonaniami w trudnym pandemicznym roku zaangażowaliśmy się w pomoc tym którzy najbardziej jej potrzebują. Dla osób, które często narażają swoje zdrowie i życie, KEEN przekazał 100.000 par butów z czego w Polsce 200 par butów trafiło od obsługi karetek pogotowia ratunkowego. Razem możemy pomóc! Razem możemy więcej! Wyprodukowaliśmy również maski ochronne, tak potrzebne w tych trudnych czasach.
Co jeśli każdy krok może być łatwiejszy? Nowa technologia KEEN.BELLOWS FLEX zmniejsza zużycie energii podczas każdego kroku aż o 60%! Polega ona na wykorzystaniu elastycznej harmonijki w miejscach buta najbardziej narażonych na zginanie. Przełomowa technologia wprowadzona zostaje do dwóch nowych modeli buta - Ridge Flex i Tempo Flex. Zmieni ona Wasz sposób podejścia do wypraw - niektórzy będą wędrować dłużej, inni trochę dalej, a jeszcze inni znacznie szybciej.