Nowa kolekcja Wiosna/Lato 2024 już dostępna. Sprawdź =>>>

Podróże blisko domu

PodróżePodróże blisko domu
Urocze wodospady niedaleko Foroglio, Szwajcaria

Wydaje się to tak bardzo odległe kiedy jeszcze mogliśmy wskoczyć do samolotu i podróżować, gdziekolwiek chcieliśmy, prawda?

Cierpiąc monotonię blokady podczas pandemii COVID-19, musiałem w końcu wyjść z domu i ponownie ruszyć w drogę. Chociaż podróżowanie zmieniło się całkowicie, zdałem sobie sprawę, że wciąż mogę na nowo odkryć miejsca, położone niedaleko od domu, a do których łatwo dojechać samochodem.
Tak więc, po rozpoczęciu weekendowego spaceru po moim rodzinnym mieście Speyer w Niemczech, zdecydowałem się wyruszyć trochę dalej, do pięknych górskich wiosek, wodospadów i włoskiej atmosfery Ticino w Szwajcarii.
Trasa podrozy do Szwajcarii

PRZYSTANEK 1: ŚNIADANIE W DOMU W SPIRZE W NIEMCZECH

Zacząłem tę małą przygodę wcześnie rano, a posiadanie ulic wyłącznie dla siebie było po prostu idealne. Zupełnie zapomniałem, jak piękne jest moje miasto w godzinach porannych. Po szybkim spacerze po dawnej dzielnicy przemysłowej, mijając słynną katedrę w Spirze, udałem się do centrum miasta na gorącą czekoladę i śniadanie w Café am Museum. Gdy ulice powoli zapełniły się ludźmi, wybrałem objazd przez Ogród Katedralny w kierunku Renu i wróciłem do samochodu, aby ruszyć w drogę
Wygodny sneaker Keen Higland Wp w miejskim obliczu
Sneakersy Keen Higland to swietne polaczenie buta miejskiego ze sportowym stylem
Manuel ruszył w drogę w swoich sneakersach, KEEN Highland.

PRZYSTANEK NR 2: WIDOKI NA RZEKĘ W LAVERTEZZO W SZWAJCARII

5 godzin później dotarłem do mojego pierwszego planowanego miejsca, Lavertezzo. Miałem jeszcze dużo czasu, aby naprawdę nacieszyć się tym idealnym miejscem! Trudno uwierzyć, że w tej małej wiosce, która wygląda raczej jak plan filmowy, naprawdę mieszkają ludzie. Z pięknym widokiem na kamienne domy i rzekę Riale Carecchio, zjadłem późny lunch w Osteria Vittoria.

Najbardziej popularną atrakcją w Lavertezzo jest prawdopodobnie Ponte dei Salti, podwójny łukowy most, który łączy brzegi krystalicznie czystej rzeki Verzasca. W cieplejsze letnie dni to miejsce jest prawie pełne ludzi opalających się na kamieniach i ochładzających się w super zimnej wodzie. Na szczęście teraz w pobliżu nie było ich zbyt wielu, więc było to idealne miejsce na relaks i posłuchanie szumu pędzącej wody. Ale będąc tu bądź ostrożny, chodząc po skałach. Mogą być wyjątkowo śliskie, a na pewno nie chcesz wpaść do tej lodowatej wody.

Podwojnie lukowy most Ponte dei Salti w Szwajcarii z butami Keen Highland WP
Lavertezzo w Szwajcarii i wygodne sneakersy KEEN Highland

PRZYSTANEK 3: UROCZE STARE MIASTO W LOCARNO W SZWAJCARII

Później tego samego wieczoru zostawiłem dolinę za sobą i pojechałem do Locarno na północnym brzegu Lago Maggiore, aby spędzić tam noc. To małe miasto, którego początki sięgają XII wieku, przywitało mnie piękną starówką, muzeum historycznym i kościołem pielgrzymkowym Madonna del Sasso - z którego roztacza się niesamowity widok na Locarno i Lago Maggiore. Do tego poznałem naprawdę fajne kawiarnie i restauracje. Drugi dzień mojej małej wycieczki zacząłem od pysznego śniadania w Café Al Porto, która jest tuż nad jeziorem. Z pysznymi ciastkami w żołądku nadszedł czas, aby ponownie udać się w stronę natury.
Urocza starowka Locarno Szwajcaria

PRZYSTANEK 4: WODOSPADY W POBLIŻU FOROGLIO W SZWAJCARII

Mój następny przystanek to Foroglio w dolinie Bavona: piękna wioska ze starymi kamiennymi domami otoczonymi górami. Zawsze, gdy wybierasz się do Ticino, to miejsce jest zdecydowanie obowiązkowe! Spacerując po tych przytulnych uliczkach, czujesz się, jakbyś cofnął się w czasie. Do tego dochodzi jeszcze potężny wodospad o wysokości 110 metrów znajdujący się tuż za wioską. Możesz albo bezpośrednio podążać ścieżką z parkingu do rzeki, albo iść szlakiem z wioski w kierunku wodospadu. Oba są idealnymi miejscami na piknik lub po prostu podziwianie widoków.
Wodospady w poblizu Foroglio Szwajcaria

PRZYSTANEK 5: CALNÈGIA, SZWAJCARIA

Dla każdego, kto lubi bardziej przygody, jest też piękna wycieczka nad wodospadem do innej małej ukrytej wioski o nazwie Calnègia. Dojście na szczyt zajmuje około godziny, ale warto to zrobić. Sama wędrówka jest dość łatwa, a także wykonalna dla dzieci.

Wracając po tej eskapadzie warto zatrzymać się na obiad w restauracji La Froda. Wiedziałem, że na pewno była to właściwa decyzja, aby wybrać się na ten krótki wypad. Nawet jeśli minęło tylko 48 godzin, czułem się niesamowicie mogąc znowu odkrywać piękno bycia na zewnątrz i uwolniając umysł po trudnych ostatnich miesiącach..

Keen Higland Wp to wygodne buty miejskie z zacieciem sportowym Calnegia Szwajcaria
Gotowy na podróż ? Hybrydowe sneakersy KEEN Highland łączą sportowy styl i komfort na szlaku.

Autor: Manuel Dietrich, ambasador marki KEEN

Oszczędzasz290,00 zł
Buty miejskie męskie KEEN HIGHLAND ARWAY

189,99 zł479,99 zł

Podziel się swoim komentarzem z innymi