0,00 zł

Japońska przygoda Keen

Podróże
2024-06-06

Japonia to kraj, który zachwyca i pociąga wiele osób. Bogata kultura i historia, unikalna kuchnia, naturalne piękno krajobrazów a także gościnni ludzie. Wszystkie te atuty można znaleźć w tym odległym zakątku naszego globu. Wiele osób uważa, że warto zorganizować wyjazd do stolicy Japonii, aby móc na własne oczy zobaczyć tamtejszą kulturę. Od tętniących życiem metropolii, takich jak Tokio, Kyoto, Hiroszima czy Osaka, po spokojne wiejskie krajobrazy i majestatyczne góry ze słynnym wulkanem Fudżi - każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Na nasz wyjazd do Japonii postanowiliśmy zabrać tylko jedną parę butów Keen na osobę. Po wcześniejszych długich testach i użytkowaniu KEEN NXIS EVO WP zdecydowaliśmy, że to właśnie ten typ obuwia będzie nam towarzyszył w ponad 2 tygodniowym wyjeździe. Przeważyły względy techniczne, to znaczy ograniczona waga naszego bagażu i fakt, że wyjazd do Japonii był niejako przerwą w czasie trwającej już od ponad roku wyprawy po Ameryce Północnej, a wyruszaliśmy do kraju „kwitnącej wiśni” z Meksyku.

TOKIO

To miasto z pewnością zaskoczy i oczaruje każdego Europejczyka. Różnice kulturowe, oszałamiająca architektura i niepowtarzalna atmosfera sprawiają, że pobyt w stolicy Japonii może być niezapomnianym przeżyciem. Dla wielu osób Tokio może wydawać się na początku chaotyczne i przytłaczające. Tłumy ludzi, jaskrawe neony, wszechobecny język japoński i odmienny styl życia mogą onieśmielać i przytłaczać. Z czasem jednak większość odwiedzających ulega fascynacji bogatą kulturą Japonii. Odkrywają piękno tradycyjnych świątyń, zachwycają się precyzją ceremonii herbacianej, podziwiają kunszt kaligrafii i origami. Sztuka kulinarna oczarowuje świeżością składników, prostotą potraw i wykwintnym smakiem.

Tokio to nie tylko tradycja, ale również imponująca nowoczesność. Drapacze chmur, neonowe reklamy, zaawansowane technologie i futurystyczna architektura, które robią ogromne wrażenie. Europejczycy doceniają sprawność japońskiego społeczeństwa. Komunikacja miejska funkcjonująca z niesamowitą dokładnością. My byliśmy pod dużym wrażeniem całej tej odmienności.

Tokio - stolica Japonii

Zwiedzamy Tokio

Metropolia Tokio

Zwiedzamy Tokio nocą

Shibuya to jedna z dzielnic Tokio i z pewnością najbardziej znana. Słynie z tętniącego życia, neonowych reklam, mody ulicznej i trendów młodzieżowych. Shibuya Crossing to prawdopodobnie najbardziej znane skrzyżowanie na świecie! Przechodzenie przez nie z tłumami ludzi we wszystkich kierunkach to obowiązkowy punkt każdej wizyty w Tokio. Przechodziliśmy nim wielokrotnie, za każdym razem „zderzając” się z falą podążającą z naprzeciwka…

Codzienne życie w Tokio może wydawać się nieco dziwne. Automatyczne toalety, brak koszy na śmieci, wszechobecne automaty z różnymi produktami, a także kultura chodzenia w klapkach nawet w miejscach publicznych – to tylko niektóre z zaskakujących elementów. Mimo początkowych obaw przybywający do Japonii zazwyczaj są pozytywnie zaskoczeni życzliwością i gościnnością Japończyków. Pomocność w komunikacji, cierpliwość i szacunek dla turystów sprawiają, że pobyt w Tokio staje się przyjemnym doświadczeniem.

Przez pierwsze dni pobytu chłonęliśmy każdy szczegół i detal klimatu Tokyo zauważając duże różnice między naszymi doświadczeniami z Meksyku, USA czy Kanady poprzednich miesięcy podróży. Już na tym etapie eksploracji stolicy Japonii pokonywaliśmy tysiące kroków dziennie…

HIROSZIMA

Hiroszima to miasto położone w południowo-zachodniej części wyspy Honsiu. Jest stolicą prefektury Hiroszima i jednym z głównych ośrodków przemysłowych, handlowych i kulturalnych kraju. Miasto słynie z tragicznej historii, będąc pierwszym miejscem na świecie, na które zrzucono bombę atomową. Na początku wahaliśmy się trochę czy jechać do tego tragicznego miejsca. Jednak z perspektywy czasu wizyta ta okazała się całkiem miła i pouczająca. Mimo strasznej przeszłości, Hiroszima zdołała się odrodzić i stać się symbolem pokoju. W mieście znajduje się wiele parków i muzeów upamiętniających ofiary bomby atomowej, a także Park Pokoju Pamięci Hiroszimy, w którym znajduje się pomnik Atomowej Dziewczynki. Po odwiedzeniu tego miejsca popłynęliśmy na wyspę Itsukushima. Wyspa słynie z sanktuarium Itsukushima, które jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Sanktuarium zostało zbudowane nad wodą, a podczas przypływu wydaje się unosić na powierzchni.

Hiroszima

Japońskie kobiety

Czas na odpoczynek

Wyciag kolejkowy
Zwiedzanie Japonii w butach Keen

Oprócz sanktuarium Itsukushima, na wyspie znajduje się wiele innych atrakcji, pagoda pięciopiętrowa a także góra Misen, na którą można wejść pieszo lub wjechać kolejką linową. Wyspa jest również znana z dzikich jeleni, które swobodnie wędrują po jej terenie. Z Jeleniami zetknęliśmy się zaraz po zejściu z łodzi. Zaskakujące było to, jak są „udomowione” i tolerują ludzką ciekawość.

Oczywiście korzystamy również z kolejki linowej, aby dostać się w pobliże szczytu góry Misen. Następnie wybieramy się na kilkukilometrowy szlak widokowy wokół licznych okolicznych wierzchołków. Tu doceniamy wybór obuwia na wyjazd do Japonii. Buty KEEN NXIS EVO WP sprawdzały się nam znakomicie w wielkich miastach i w dłuższych trekkingach jak w tym przypadku. Dzięki nim mogliśmy komfortowo podziwiać widoki pokonując kolejne metry szlaków do Mount Misen Observatory.

Po Japonii poruszaliśmy się Shinkansen, to sieć kolei dużych prędkości w Japonii. Słynie z połączeń między głównymi miastami kraju, oferując pasażerom szybką, wygodną i niezawodną podróż. Skorzystaliśmy z tego typu pociągu kilkukrotnie i jesteśmy od dużym wrażeniem. Zadziwiająca dokładność, zawrotna prędkość w okolicach 300 km/h, komfort i fakt, że dociera się z centrum do centrum miast jest niewątpliwym atutem tego transportu. Tak właśnie dojechaliśmy do Kyoto…

KYOTO

Kyoto to historyczna stolica Japonii, od 794 do 1868 roku. W tym czasie miasto było centrum japońskiej kultury, sztuki i religii. Znajduje się tu ponad 1600 świątyń i 400 sanktuariów, co czyni je jednym z najbardziej religijnych miast w Japonii. Miasto położone jest w malowniczej dolinie otoczonej górami. Słynie z pięknych ogrodów, takich jak ogród Kinkaku-ji, ogród Arashiyama i ogród filozofów. W pobliżu Kyoto znajdują się lasy bambusowe, jeziora i góry.

Po jednodniowym zapoznaniu się z centrum Kyoto i Imperial Palace, pojechaliśmy do Arashiyama Bamboo Forest. To cud natury położony na zachodnich obrzeżach Kioto. Jest to obowiązkowy punkt zwiedzania dla każdego odwiedzającego to miasto i słynie z wysokich łodyg bambusa, które tworzą spokojną i nieziemską atmosferę. Gaj bambusowy jest częścią większego lasu bambusowego Sagano, który rozciąga się na kilka kilometrów wzdłuż rzeki Hozu. Najbardziej popularna część gaju znajduje się w pobliżu świątyni Tenryu-ji, wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Złapał nas tam ogromny deszcz i chodziliśmy prawie po kostki w wodzie...

Keen NXIS EVO

Kyoto

Spacer po Kyoto

Łodygi bambusa w Arashiyama Bamboo Forest mogą dorastać do 40 metrów wysokości i mieć średnicę do 30 centymetrów. Gęsty gaj tworzy naturalny tunel, który blokuje większość światła słonecznego, tworząc chłodną i orzeźwiającą atmosferę nawet w najgorętsze dni. Dźwięk wiatru szeleszczącego w liściach bambusa jest uznawany przez japońskie Ministerstwo Środowiska za jeden ze „100 krajobrazów dźwiękowych Japonii”. Spacer po gaju jest naprawdę uspokajającym i spokojnym przeżyciem. Miejsce to jest także popularnym miejscem dla fotografów i filmowców. Gaj pojawił się w wielu filmach i programach telewizyjnych, w tym w „Wspomnieniach gejszy” i „Wolverine”.

FUDŻI

Fudżi to czynny wulkan i zarazem najwyższy szczyt Japonii (3776 m n.p.m.). Leży na wyspie Honsiu, na południowy zachód od Tokio. W 2013 roku góra Fudżi została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO jako obiekt dziedzictwa kulturowego. Fudżi jest symbolem Japonii i inspiracją dla wielu artystów i poetów. Góra jest popularnym celem turystycznym, a na jej szczyt prowadzi kilka szlaków. Sezon wspinaczkowy trwa oficjalnie od lipca do sierpnia, ale na szczyt można wejść również poza sezonem, przy odpowiednich warunkach pogodowych.

Wspinaczka na Fudżi to wyzwanie, którego się nie podjęliśmy. Uznaliśmy, że widok na wulkan będzie równie satysfakcjonującym przeżyciem. Istnieje wiele punktów widokowych, z których można podziwiać górę, a także kilka jezior i wiosek. Wybraliśmy się do Kawaguchiko. Zarówno jezioro Kawaguchiko jak i miejscowość o tej samej nazwie, są popularnymi miejscami turystycznymi ze względu na piękne widoki na górę Fudżi.

Wulkan Fudżi

Ciekawym przeżyciem była „podróż” kolejką linową która kursuje z brzegu jeziora Kawaguchiko do stacji Tenjo na szczycie góry Tenjo. Nasza „podróż” trwała około 8 minut. W czasie pobytu, w wagoniku który wciągany jest pod bardzo dużym kontem rozpościera się panorama na jezioro, górę Fudżi i otaczające okolicę wzniesienia.

Japonia to kraj, który oczarował nas i uwiódł dogłębnie. Już od pierwszych chwil poczuliśmy się jak w innym świecie. Odebraliśmy go jako miejsce pełne życzliwości, szacunku i dbałości o szczegóły. Pełen kontrastów, gdzie nowoczesność miesza się z tradycją, a natura zachwyca swoim pięknem. Kraj, do którego mamy zamiar wrócić, aby odkrywać jego kolejne sekrety i ponownie poczuć magię tego niezwykłego miejsca…

Autor: Krzysztof Rudź, Izabela Rudź (Ludzie Podróżują)