0,00 zł

Carretera Austral

Podróże
2019-08-02

Chilijska Patagonia skradła nasze serca już dawno temu. Jest coś w tej dalekiej i pięknej krainie magicznego i urzekającego, że nie pozwala o sobie zapomnieć. Kiedy dane będzie Ci zobaczyć ją raz, nabierzesz chęci aby tam wracać i wracać po wielokroć. Człowiek ma chęć zaszyć się w jej dzikich ostępach i odkrywać dla siebie kolejne tajemnicze zakątki. Tak też było i w naszym przypadku. Zostaliśmy jej zakładnikami po pierwszym pobycie…

Chilijska Carretera Austral  - Ameryka Południowa
Pomysł dojechania na sam koniec kultowej drogi numer 7 w Chile, narodził się jeszcze podczas poprzedniej motocyklowej wyprawy do Ameryki Południowej. Jednak wówczas nie wystarczyło nam chyba determinacji i umiejętności w jeździe motocyklami, żeby sprostać temu wyzwaniu. Tym razem punkt ten obowiązkowo znalazł się na liście naszych celi, zwłaszcza że w tą podróż wybraliśmy się samochodem terenowym przygotowanym specjalnie w Polsce co daje nam większą swobodę i komfort w długoterminowym podróżowaniu. Po kilku miesiącach od naszego przybycia do Montevideo i pokonaniu od tego czasu sporego kawałka Ameryki Południowej nadeszła pora na wyczekiwaną chilijską Patagonię.
Jezioro, Carretera Austral - Chile Ameryka Południowa
Piękna jezioro, Carretera Austral - Chile Ameryka Południowa
Każdy dzień w drodze na południe zaskakuje nas coraz bardziej. Świadomość, że kolejne kilometry odkryją przed nami nowe, nieznane naszym oczom krajobrazy jest bardzo podniecająca… Do Coihaique, największego miasta w tej części chilijskiej Patagonii, docieramy podziwiając po drodze Park Narodowy Corcovado, Parque National Queulat, oraz Parque National Rio Simpson. I jest to dopiero przygrywka do kolejnych atrakcji i spektakularnych widoków…
Drewniane łódki tuż na pięknym jeziorem, Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Wioska Puyuhuapi, Chile Ameryka Poludniowa
Wąska szutrowa droga i piękne widoki, Chile Ameryka Poludniowa
Prawdziwa Carretera Austral zaczyna się dopiero z końcem asfaltu. Jest to spore wyzwanie dla kierowcy. Należy zachować wzmożoną czujność na tych wymagających szlakach, które wiodą wzdłuż malowniczych, ale i głębokich kanionów. Niewielki błąd może skończyć się tragicznie. A przecież krajobrazy skutecznie rozpraszają uwagę prowadzącego pojazd! Brzegami jeziora General Carrera docieramy do Puerto Rio Tranquilo i dalej do Puerto Bertrand, malowniczej osady nad jeziorem o tej samej nazwie. Można tu do woli korzystać ze spływu kajakami bystrym nurtem rzeki jak i spróbować szczęścia w łapaniu ryb.
Na szutrowym odcinku Carretera Austral trzeba być niezwykle czujnym, Chile Ameryka Południowa
Przepiękne widoki na Carretera Austral, Chile Ameryka Poludniowa
Widokowa droga droga Carretera Austral, Chile Ameryka Poludniowa
Około 120 km za Cochrane docieramy do Puerto Yungay gdzie jedyną opcją aby kontynuować podróż na południe jest przeprawa promowa, która łączy się w Rio Bravo z ostatnim odcinkiem drogi numer 7 do Villa O’Higgins. Ten darmowy dla podróżujących prom zabiera kilkanaście pojazdów i płynie 30 minut pośród malowniczych górskich krajobrazów.
Odpoczynek w drodze przez Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Przeprawa promowa do Rio Bravo, Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Widokowa Carretera Austral, Chile Ameryka Poludniowa
Dzień za dniem rozbijamy obozy w kolejnych malowniczych miejscach. Raz jest to brzeg dzikiej rzeki i ukryta dolinka gdzie nikt nas nie jest w stanie dostrzec. Innym razem jakiś kanion, który osłania nas od wiatru przenikającego na wskroś nasze ciała. Za każdym razem mamy poczucie, że obcujemy z naturą, która jest w niewielkim stopniu dotknięta przez człowieka. Rozgwieżdżone nocne niebo dodaje tajemniczości tym miejscom. A nawet proste posiłki smakują wyśmienicie…
Gdzieś w drodze na Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Widokowe biwakowanie gdzieś na Carretera Austral, Chile Ameryka Poludniowa
Nasz pojazd dzielnie sprawuje się na tych wymagających szlakach. Gruntowne przygotowanie go przed wyjazdem dało nam gwarancję, że nie będziemy mieli z nim większych problemów. Jak do tej pory tak się dzieje, pomimo naprawdę drobnych usterek, przejechaliśmy już w Ameryce Południowej kilkanaście tysięcy kilometrów.
Bezdroza Carretera Austral, Chile Ameryka Poludniowa
Wielokrotnie też mieliśmy okazję przemierzać pieszo tutejsze szlaki turystyczne. Czasem wymagało to sporo determinacji, bo aura nie zawsze jest łaskawa w tej części Patagonii. Jednak chilijskie parki narodowe są bardzo przyjazne dla odwiedzających, a ścieżki wyraźnie oznaczone co ułatwia orientację w terenie.
Piękne szlaki turystyczne na  Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Widokowe szlaki turystyczne na  Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Niezawodny KEEN Targhee III Mid Wp sprawdza się świetnie nawet na Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Ostatni odcinek drogi na „koniec świata” jest szczególnie urokliwy i wymagający. Mnóstwo wodospadów i wodospadzików spływających ze zboczy przy samej drodze nie daje oderwać od siebie wzroku. Świadomość, że w promieniu wielu, wielu kilometrów nie ma żadnej osady i jesteśmy zupełnie sami z naturą dodaje dreszczyku emocji. Potargane drzewa od wiatrów i bujna roślinność mocno różni się od argentyńskiej w tej części kontynentu.
Przeprawa promowa na Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Piękne wodospady na Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Tecza na Carretera Austral, Chile, Ameryka Południowa
Wreszcie po przebyciu wielu kilometrów docieramy do Villa O’Higgins, a następnie do Bahia Bahamondes, gdzie znajduje się przystań promowa skąd można popłynąć na lodowce. My jednak wracamy do Villa O’Higgins i wynajmujemy mały domek z kominkiem, aby ogrzać się przy ogniu i popatrzeć na otaczające nas góry… Odpoczywamy przed kolejnymi tygodniami i miesiącami w drodze, tym razem na północ Ameryki Południowej…
Autor: Krzysztof Rudź (Ludzie Podróżują)
Pokaż więcej wpisów z Sierpień  2019
Podziel się swoim komentarzem z innymi