Nowa kolekcja Wiosna/Lato 2024 już dostępna. Sprawdź =>>>
Ulubione 0

Arizona – Subway Cave

PodróżeArizona – Subway Cave

Sedona Subway Cave to malownicza jaskinia znajdująca się w okolicach miasta Sedona w stanie Arizona w USA. Jest to popularny cel wycieczek trekkingowych dla miłośników przygody i natury. Szlak prowadzi przez piękne krajobrazy pustynne, czerwone skały i wspaniałe formacje geologiczne.

Podczas trekkingu, można podziwiać majestatyczne czerwone skały, z których słynie to miejsce. Wędrując przez malownicze ścieżki, odwiedzający mają okazję zobaczyć unikalne formacje skalne, takie jak łuki, iglice i kolumny, które zostały ukształtowane przez wieki działania erozji.

Kiedy zaplanowaliśmy trekking do Sedona Subway Cave, byliśmy pełni ekscytacji i niecierpliwości. Była to nasza pierwsza przygoda w tym rejonie USA i wiedzieliśmy, że czeka nas coś wyjątkowego. Już sam widok czerwonych skał w okolicach miasta Sedona zapierał dech w piersiach i przynosił szybsze bicie serca. Wiedzieliśmy, że czeka nas niezapomniana przygoda.

Zwiedzamy Subway Cave

Trekking w Sedona

Gdy ruszyliśmy na szlak, nasze odczucia stały się jeszcze bardziej intensywne. W miarę jak stawialiśmy kroki na malowniczych ścieżkach, otoczenie zaczęło nas pochłaniać. Byliśmy przekonani, że znaleźliśmy się w innym świecie, pełnym różnych kolorów i niesamowitych formacji skalnych. Każdy zakręt na szlaku odsłaniał nowe cuda natury, co skutecznie zwiększało nasze zaciekawienie i zafascynowanie tym miejscem. Duża część drogi do jaskini prowadzi wyschniętym korytem rzeki. Po drodze często omijamy powalone drzewa i ogromne głazy skalne.

Jaskinia znajduje się na wysokości około kilkudziesięciu metrów, zatem trzeba do niej się wspiąć. Są na to dwa sposoby. Pierwszy to wejście bezpośrednie, dosyć strome, po bardzo pochyłej półce skalnej. Alternatywną drogą jest obejście terenu po bardziej łagodnym wejściem i dostanie się do jaskini wąskim stopniem na półce skalnej zawieszonej kilkadziesiąt metrów nad ziemią. Każde z nas wybrało inną drogę, także mieliśmy porównanie obu wariantów drogi.

Piękne widoki w Sedona

Jaskinia Sedona Subway Cave

Jaskinia Sedona Subway Cave - kolejne ujęcia

Gdy wdrapaliśmy się do środka Sedona Subway Cave, serca biły nam już bardzo mocno. To jaskinia, której kształt jest tak unikalny i fascynujący, że aż trudno było uwierzyć, że powstała naturalnie. Sedona Subway Cave to jedna z najbardziej charakterystycznych jaskiń. Została nazwana tak ze względu na swoje kształty przypominające metro, które zostały wyżłobione w skałach przez wodę na przestrzeni tysięcy lat. Odkrywanie wnętrza jaskini jest niezwykłym doświadczeniem, które zapewnia obcowanie z naturą w jej najdzikszych i najpiękniejszych formach.

Wchodząc do środka, odczuwaliśmy na zmianę mieszankę zdumienia i szacunku dla siły natury, która przez wieki wytworzyła tę niezwykłą formację skalną. Widok wewnątrz jaskini był zapierający dech w piersiach, a my czuliśmy się jak odkrywcy, którzy właśnie znaleźli skarb.

Chociaż niektóre fragmenty trasy były wymagające, poczucie satysfakcji po pokonaniu trudności było ogromne. Czuliśmy, że wzmacniamy swoją kondycję fizyczną i przekraczamy własne granice. To była nie tylko wyprawa fizyczna, ale również duchowa podróż. W otoczeniu takiej naturalnej piękności, człowiek nie może nie zatrzymać się na chwilę i nie zastanowić się nad wielkością świata i swoim miejscem w nim.

Kiedy wróciliśmy do punktu wyjścia, nie mogliśmy przestać myśleć o tym, jak niesamowite było to doświadczenie. Trekking do Sedona Subway Cave na zawsze pozostanie w naszej pamięci jako jedno z najbardziej porywających, inspirujących i magicznych miejsc, jakie mieliśmy okazję odwiedzić.

Widoki zapierające dech w piersiach w Arizonie

Czerwone skały w jaskinii

Busik którym podróżujemy

Warto zaznaczyć, że trekking do Sedona Subway Cave wymaga umiarkowanego poziomu kondycji fizycznej, ponieważ niektóre odcinki mogą być wymagające, zwłaszcza w upalne dni. Zaleca się zabranie odpowiedniego wyposażenia, takiego jak woda, niewielka przekąska, odpowiednie obuwie trekkingowe, kapelusz przeciwsłoneczny i kremy przeciwsłoneczne.

Trekking do Sedona Subway Cave jest niezapomnianym doświadczeniem dla miłośników natury, którzy chcą odkrywać uroki pięknych czerwonych skał w Arizonie i zanurzyć się w fascynującym świecie jaskiń i formacji geologicznych. To wyjątkowa okazja do zobaczenia jednego z najpiękniejszych zakątków Ameryki, który przyciąga turystów z całego świata.

Autor: Krzysztof Rudź, Izabela Rudź (Ludzie Podróżują)
2023-07-31
Pokaż więcej wpisów z Lipiec  #160;2023
Podziel się swoim komentarzem z innymi